Durban - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Irene / Rebecca Dijk / Teuben - WaarBenJij.nu Durban - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Irene / Rebecca Dijk / Teuben - WaarBenJij.nu

Durban

Door: Irene / Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Irene / Rebecca

01 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Vryburg

Lange tijd dat we wat van ons hebben laten horen, we waren heel druk bezig met het lesgeven wat erg leuk is. Zijn erg leuke kinderen om aan les te geven, zijn natuurlijk wel wat stoute kids bij maar dat hou je toch. Durban is een plaats aan de kust waar veel toeristen heen gaan. We zijn met MRS en MR Habbinton mee gereden in de schoolbus.
Zijn vertrokken om 5 uur in de morgen. Was 9 uur rijden en was behoorlijk warm in de bus. We verbleven de hele week bij een vriendin van Miss. H. Was mooi huis, niet al te groot klein zwembadje. Was wel een heel mooi terein was erg goed beveiligd was een poort waar je door heen moest en liepen altijd 2 bewakers rond. De vrouw had 2 kinderen, Sharon van 19 jaar en bruce van 22 jaar. De vrouw was echt heel vriendelijk elke avond heeft ze voor ons gekookt was erg fijn en prettig om daar te verblijven. Beter had het eigenlijk niet gekunt. We kwamen daar in de middag rond 4 uur aan spullen uitgepakt en zijn die avond met Sharon en een vriendin van haar naar de bioscoop geweest. De bios was in een giga shopcentrum met 3 verdiepingen waar we later nog zijn wezen shoppen natuurlijk!!
We zijn geloof dat het 3 of misschien wel 4 dagen wezen shoppen in GIGA shopcentrums 2 waren echt heel groot. Zijn ook naar een markt geweest waar ze weer erg mooie zelfgemaakte spullen verkoopte waar we natuurlijk wat van hebben moeten kopen. Behalve het shoppen hebben zijn we naar het Tsolodansen geweest vertelde eerst hoe ze daar levende en aten. En ze gaven ons een mooie voorstelling met dansen en wat zingen er in, was erg mooi. Op de zelfde plek was ook een verblijf van krokodillen en andere reptielen slangen enz. Die avond hebben we in het huisje een film gekeken.
We zijn ook naar SHARKWORLD geweest was vlak bij het strand, jammer genoeg was het een erg winderige dag en regende het. We hebben mooie shows gezien van dolfijnen, zeehonden en het voerderen van de pinguings en haaien/vissen. Was echt super mooie shows!!! Veel verschillende soorten gevaarlijke vissen/haaien en slagen/kikkers gezien.
Er was gelukkig 1 dag dat het erg mooi weer was en dat we naar het strand konden. Water was niet al te koud al dacht rebecca daar anders over. Golven waren lekker hoog dus het zwemmen en duiken tussen de golven was wel tof. Wat bruiner geworden en rebecca verbrand:P!!
Was echt een super leuke vakantie, erg veel geld uitgegeven maar dat was het allemaal waard. Veel nieuwe spullen gekocht die jullie allemaal wel te zien krijgen;)!!! Was jammer dat bijna alle dagen regende maar we hebben ons daar niets van aan getrokken en veel leuke dingen gedaan. Terug reis was gelukkig minder warm, het heeft hier in vryburgh ook geregend en gisteravond heeft het hier zelfs lopen onweren. Door de regen is hier alles ook wat groener worden.
Zijn vandaag weer begonnen met het lesgeven wat weer als van ouds voelt en het is ook weer goed om terug te zijn. Nu weer druk aan de slag over 2 week is er een sportdag wat wij gaan voorbereiden.
We zijn nu over de helft van ons verblijf hier hebben nog 9 weken te gaan om les te geven en dan gaan we 2/3 weekjes naar Kaapstad, als iemand weet van daar moet je echt heen gaan laat het ons dan even weten!!! Want we willen niets missen!!

Gr. Irene & Rebecca
XXX

• 01 Oktober 2007 - 11:17

Riet:

Irene, wat een prachtige vakantie zullen jullie hebben gehad. Ik ben erg benieuwd wat je allemaal hebt gekocht.
    In Kaapstad moet je in ieder geval naar Kaap de Hoge Hoop, daar zijn veel pinquins en prachtige rotspartijen. Bovendien lopen er veel apen los en de zee is daar heel mooi. In kaapstad hebben we ook een boot tochtje gemaakt in de haven waarbij we veel zeehonden hebben gezien. En natuurlijk de tafelberg beklimmen. In ieder geval heel veel plezier. Ik was blij weer eens een berichtje te ontvangen want ik begon me bijna al zorgen te maken.
    Dikke kus van ons en pas goed op jezelf.

• 01 Oktober 2007 - 12:34

Sanne:

Wat gaaf hea, jullie vakantie! wordt er egt super jaloers van! maargoed, was wel fijn natuurlijk er even tussenuit!
    maargoed, succes en veel plezier nog :D
    en hoor de verhalen wel weer:)
    veel plezier en succes nog:D
    ireen, ik zie je foto's wel hea;)
    Kuss liefss Sanne

• 01 Oktober 2007 - 16:36

Ruth En Mirjam:

Ireen,

leuk om weer wat van jou/jullie te lezen. Fijn dat het lesgeven ook weer bevalt. Succes met de voorbereidingen van de sprotdag en we spreken elkaar wel weer.

Liefs uit Hoorn
    Ruth Mirjam en Sem

• 01 Oktober 2007 - 18:24

Henny:

klinkt goed allemaal jullie genieten!werken en vakantie ;heerlijk. de tijd gaat snel dus doorgaan met genieten.groetjes van de hele family xxx

• 04 Oktober 2007 - 20:04

Rebecca:

hoi beccy gefeliciteerd met je kleine neefje kaj het is een poepie hoor en hij ruikt net als jij toen je zo klein was,en ik kan het weten want heb je vaak in mijn armen gehad. tot gauw veel plezier doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii lenie en henk.uut emmen

• 06 Oktober 2007 - 11:42

Fennie:

leuk dat jullie een mooie vakantie hebben gehad alleen jammer van de regen
    en rebecca dat neefje van jou is een scheetje om op te vreten,maar dat doen we maar niet anders heb jij niks te bewonderen als je weer thuis bent.
    tot gauw mama love joe

• 08 Oktober 2007 - 15:34