ABC centrum (weeshuis) - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Irene / Rebecca Dijk / Teuben - WaarBenJij.nu ABC centrum (weeshuis) - Reisverslag uit Vryburg, Zuid-Afrika van Irene / Rebecca Dijk / Teuben - WaarBenJij.nu

ABC centrum (weeshuis)

Door: Irene / Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Irene / Rebecca

18 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Vryburg

Gister middag zijn wij samen met de canadeschen naar het weeshuis geweest. Op weg ernaar toe vertelde een vrouw mij dat sommigen kinderen aids hebben. Dat maakte het alleen nog maar erger, geen ouders en ook nog aids.
Nou blijkt dus dat wij er elke keer langs rijden als we naar het dorp gaan in vryburg. Wij hadden nooit gedacht dat dat het zou zijn.
Veel kinderen hebben geen schoenen aan en de kleren die ze dragen kunnen wij bijna geen kleren meer noemen. Er zitten daar ong. 30 kinderen bij elkaar.
Rebecca kreeg in het begin al een klein meisje van een begeleider in der armen gedrukt die ze ook de rest van de tijd bij zich heeft gehouden. Ik ben met een aantal kinderen wezen voetballen wat erg leuk was. Jammer genoeg kunnen we niet met de kinderen praten want hun spreken geen engels. Dus als je ze wat wou vragen, kwam er vaak wat uit wat ik niet begreep.
Het laatste half uur dat we daar waren zat er een meisje bij mij opschoot en als ik haar dan op de grond neer zette spreide ze der armen al weer om opgetild te worden. Toen wij naar huis moesten, was het erg moeilijk om die kinderen daar zo achter te laten wou ze allemaal wel mee naar huis nemen!!
Het was een indrukwekkend middagje om die kinderen daar zo te zien, zonder ouders en erg slechte kleding. Ze slapen allemaal vlak bij elkaar in 2 kamers.

Volgende keer als we er weer heen gaan kopen we wat kleding voor de kinderen en wat speelgoed.

Liefs Rebbecca en Irene\

PS. Nieuwe fotosite www.southafrica.mijnalbum.nl

• 18 Augustus 2007 - 10:54

Marja:

ja wat een allende allemaal he,
    wat fijn dat jullie hun kunnen bezoeken
    en een beetje liefde geven,
    dat hebben ze ook nodig.
    nou hier gaat het allemaal wel het is niets vergeleken daar bij jullie.nou hou jullie taai veel liefs fan,kloese.

• 18 Augustus 2007 - 11:29

RIet:

Wat een harde wereld, wel fijn om te merken dat ze genieten van een stukje liefde wat jullie geven. Misschien kunnen jullie kijken of er iets mogelijk is door financiele ondersteuning van al die mensen die jullie site lezen. Dat zou toch snel iets extra's kunnen opleveren zodat jullie daar misschien wat extra kleding, speelgoed voor hen kunnen kopen.
    Zet de volgende keer jullie bank- of gironummer maar in het bericht. Wie weet zijn er gulle schenkers.
    Succes verder, en veel plezier ook.
    Klaas en riet

• 18 Augustus 2007 - 12:14

Janny:

heey hoi irene,

leuk dat je me smste van de dieren die je daar hebt gezien en gefotografeerd..(heb de foto's al gezien) hele mooie foto's...k wou dat ik ook mee mocht na afrika....
    en ook zo vet dat je een krokodil mocht vasthouden....
    ik lees bijna elk verslag wat je maakt,maar ow wat hebben die kinderen een slecht leven,zonder ouders,nette kleren en ook nog met aids:S vind het heel leuk voor de kinderen dat er mensen zijn de ze komen bezoeken en even leuek dingen met ze gaan doen....
    verder alles goed?denk het wel:)

ik stuur je snel weer wat...

groetjes janny

• 18 Augustus 2007 - 16:31

Coby :

lieve meiden,

ik vind de sugesstie van Riet super! Ik doe mee!

• 21 Augustus 2007 - 08:55

Bert Doornebal:

Hoi meiden,

Net terug van vakantie, las ik al jullie berichten. Indrukwekkend... Jullie koppelen goed (sociaal) werk aan unieke ervaringen in je vrije tijd. Prima toch? Een wereldervaring!

Geniet ervan.

Bert (Cios-Heerenveen)

• 21 Augustus 2007 - 17:33

Mirjam.ruth@quicknet:

Lieve irene wat een ervaringen allemaal bijzonder hoor. We denken wel veel aan je hoor. Geniet van alles je bent goed bezig en wanneer je iets opzet aan `sponsering`doe we zeker mee. Dikke kus van ons 3-en ehh nou ja 4-en.

• 24 Augustus 2007 - 15:52

Oma Kroeze:

hallo bekkie hoe gaat het daar in de rimboe alles naar wens pas goed op je zelf daag en het aller beste oma kroeze

• 05 September 2007 - 09:24

Henny Hietkamp:

hey meiden
    hoe gaat het daar met jullie heb je al een goed hockeyteam?
    hebben ze er ook plecier in,en met welke sporten zijn ze bekend, hebben ze zelf misschien een sport/spel ontwikkeld met de middelen die ze hebben?ben benieuwd naar jullie ervaringen groetjes henny

• 07 September 2007 - 11:47

Sylvia Robben:

Dag Rebecca!
    Ik heb je verhalen even gelezen, mijn tips heb je geloof ik niet nodig! Na vier weken al lekker een weekend weg, heerlijk zeg!
    Succes met je stage! Binnenkort zal ik je leuke bestemmingen binnen ZA mailen, want je moét keuzes maken. Het is zo'n groot land :D
    Groeten Sylvia

• 15 September 2007 - 16:14

Janneke En Rik:

hey beccie!

alles goed daar? hier wel hoor, gewoon het normale leven hier in bo-veld, kun je daar niet zeggen ofwel, ik vind het leuk om te zien dat je het daar goed naar je zin hebt, nou beccie kallum an!

Veel liefs Janny en Rik

• 21 September 2007 - 21:37

Jan En Ida:

hallo dames
    we wensen jullie een fijne vakantie
    en geniet er maar van
    we lezen alles wat hier binnen komt
    en blijven goed op de hoogte van alles
    beccy laat de kits maar eens lachen
    dan kunnen ze de elende mischien even vergeten maar vergeet jezelf niet he blijf ook lachen jullie doen al heeeel veeel voor al die kits daar
    een dikke kus en knuffel van ons